Het succes achter de Calvin Klein onderbroeken

Ze zijn wereldberoemd, de Calvin Klein boxers voor mannen. Maar hoe is dit merk zo bekend geworden om zijn boxers. Welke reclamecampagnes hebben ertoe geleid dat zoveel mannen Calvin Klein willen dragen? En is de kwaliteit van de boxers ook echt zo hoog? Dat zijn de vragen die we in dit artikel proberen te beantwoorden. We doen dit niet alleen om het merk Calvin Klein beter te leren kennen maar ook om de gebruikte marketing tactieken bloot te leggen zodat je deze begrijpt en mogelijk zelfs zelf kunt gaan gebruiken.

Mark Wahlberg

Het ondergoed van Calvin Klein is al 25 jaar lang een gigantische hit. Het bijzondere van Calvin Klein ondergoed is natuurlijk dat, alhoewel luxe kleding als statussymbool gebruikt wordt, ondergoed toch niet zichtbaar is. De manier waarop Calvin Klein begon met adverteren was dan ook om niet op het product zelf te focussen maar op de drager van het product. 

Daarom koos Calvin Klein ervoor om hele sexy mannen te kiezen die het product zouden dragen. Dit is natuurlijk niet uniek gedaan door Calvin Klein maar het was in hun geval uiterst effectief. Zo was er bijvoorbeeld de wereldberoemde reclameposter door Calvin Klein van Mark Wahlberg. Daarvoor was er het beeld van de Olympische sporter Tomás Hintnaus die in het ondergoed op het dak ligt. 

Ondergoed als statussymbool

Op deze manier werd het ondergoed een luxeproduct en statussymbool. Het Calvin Klein logo is dan ook niet voor niet afgedrukt op de bovenkant van het ondergoed. Veel mensen dragen dit deel van hun ondergoed zichtbaar boven de broek waardoor het merk zichtbaar is. 

Alhoewel Calvin Klein bekend staat om zijn reclamecampagnes hebben ze altijd gekozen voor een minimalistische stijl in de reclamefoto’s. Ze werken vaak in zwart-wit maar kiezen ervoor om grote namen te gebruiken in hun reclamecampagnes. Sam Diss een schrijver die vooral stijl behandeld analyseerde het succes van de reclamecampagne op een specifieke manier. 

Hij gaf aan dat door Calvin Klein ondergoed te kopen je het gevoel krijgt Mark Whalberg of een van de andere beroemde namen te zijn zonder het talent of alle uren in de sportschool. Toch moet ook de kwaliteit van de Calvin Klein onderbroeken worden aangewezen als een oorzaak van het succes. Het materiaal zit namelijk erg fijn en zacht. Dit maakt het de prijs van het ondergoed meer dan waar. Het succes van een merk zal altijd ene combinatie zijn van zowel marketing als productkwaliteit. 

Deel dit bericht op Social MediaTweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Comments are closed.