Reclame is een veelgebruikte vorm van communicatie. Het doel van reclame maken is het bereiken van je potentiële klant en deze overhalen om jouw product of dienst aan te schaffen. Consumptie bevorderen is dus de belangrijkste reden voor een bedrijf om reclame te maken. Maar er wordt daarbij ook reclame gemaakt om bekendheid te creëren en je imago te versterken. Je product promoten door middel van reclame wordt al heel lang gedaan. De manier waarop verandert echter met de tijd. Hoewel er vroeger bijvoorbeeld vaak een advertentie in de krant gezet werd, is promotie met behulp van internet nu het meest populair.

Soorten reclame

  • Zoekmachine optimalisatie, oftewel zoekmachine optimalisatie, houdt in dat je jouw website aantrekkelijk maakt voor een zoekmachine zoals Google. Hierdoor wordt je hoger in de zoekresultaten vertoond en krijg je dus meer bezoekers;
  • Linkbuilding is een onderdeel van SEO. Met linkbuilding zorg je ervoor dat de positie van je website wordt verbeterd door middel van links op externe websites;
  • SEA, oftewel zoekmachine adverteren, wil zeggen dat je betaald om bovenaan in de zoekresultaten van Google te staan. Je betaald voor ieder persoon die op jouw advertentie klikt. Op deze manier kun je eenvoudig en snel meer bezoekers op je website krijgen;
  • Adverteren met behulp van social media wordt ook veel gebruikt. Omdat het grootste gedeelte van Nederland gebruik maakt van social media kun je er dus makkelijk veel mensen mee bereiken. Ook hebben social media platformen zoals Facebook en Instagram bepaalde tools om te adverteren;
  • Lichtreclame, is een energiezuinige lichtbron die bij LED-reclame wordt gebruikt om letters of logo’s op een reclamebord te verlichten. Hiermee zorg je ervoor dat jouw boodschap heel duidelijk te zien is voor mensen;
  • Bij NEON-reclame wordt de NEON-verlichting op de letters van een bord gemonteerd. Geen enkele lichtreclame heeft zoveel impact als NEON-reclame. Het is daarbij ook energievriendelijk;
  • Een andere vorm van lichtreclame is een lichtbak als Gevelreclame. Hiermee kun je heel makkelijk een logo of tekst maken in jouw eigen huisstijl;
  • Tot slot is er signing. Dit houdt alle binnen- en buitenreclame van een bedrijf in. Dit gaat van logo’s op een busje tot een professioneel visitekaartje. Met behulp van signing kun jij al jouw spullen in je eigen huisstijl maken.
Deel dit bericht op Social MediaTweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Reageer op deze blog