Een goede website is tegenwoordig erg belangrijk. Waar vroeger advertenties in de plaatselijke krant misschien voldoende waren, is tegenwoordig een goede website essentieel. Steeds vaker wordt er meteen even gegoogled wanneer je iets nodig hebt. Als je wasmachine kapot is, google je even snel voor een reparateur in de buurt. Maar ook als je nieuwe zwarte enkellaarsjes nodig hebt, krijg je in een mum van tijd een heleboel goede resultaten in google. Als bedrijf is het dus erg belangrijk om online aanwezig te zijn. Dit is namelijk de plek waar potentiële klanten naar je op zoek gaan. Een website is dus essentieel.

Goede website

Het is niet in een zin te omschrijven hoe een goede website er precies uitziet. Wel zijn er verschillende punten waar je op kunt letten. Dit is een hele lange lijst, dus hier worden slechts enkele punten besproken. Het is zeker de moeite waard om hier eens wat meer over op te zoeken. Ook kun je eens contact opnemen met een online marketing bureau. Een online marketing bureau zoals ID Factory kan je helpen om een website te ontwikkelen. Verder kunnen zij hier zoekmachine optimalisatie voor toepassen.

 

Het is belangrijk om een professionele, veilige site te hebben. Dit straalt gelijk een goede uitstraling uit voor jouw bedrijf. Ook moet het makkelijk zijn om meteen contact op te nemen vanuit de homepagina. Dit zorgt voor een betere conversie. Je website moet ook op een mobiele telefoon of een tablet goed te bekijken zijn. Tegenwoordig wordt er namelijk veel van deze devices gebruik gemaakt. Makkelijk te lezen lettertypes zijn ook een must voor je website. De kleuren moeten het lezen vergemakkelijken en niet afleiden. Verder is het slim om buttons naar je social media kanalen op je site te plaatsen. Door het plaatsen van deze buttons, kunnen klanten makkelijk naar je social media navigeren. Als ze je pagina liken of je volgen, creëert dit weer meer betrokkenheid en awareness. Ook kun je het beste minimaal 250 woorden per pagina gebruiken en 1 tot 3 afbeeldingen. Als je te veel afbeeldingen plaatst, kan dit je bezoekers afleiden of overwelmen.

Vindbaarheid

Zoals hierboven al werd gezegd, wordt er vaak even gegoogled als er een behoefte op komt. Of het nou een product of een dienst is, er wordt meteen aan google gedacht. Als bedrijf wil je natuurlijk dat jouw website bovenaan staat als er een relevante behoefte ontstaat bij de klant. Op bepaalde zoekwoorden die relevant zijn voor je bedrijf, kun je dit optimaliseren. Het voordeel van deze manier van online marketing, is dat de klant daadwerkelijk op zoek is naar jouw product of dienst. Er is dus een behoefte. Bij het plaatsen van advertenties, weet je niet of de klant de behoefte heeft, waardoor het ook als irritant kan overkomen.

Deel dit bericht op Social MediaTweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Comments are closed.