Tips voor het ordenen van je spullen bij een verhuizing

Ga je binnenkort verhuizen, of wordt je woning ontruimd? Dan zul je misschien direct willen beginnen met opruimen, maar het kan handig zijn om eerst alles te ordenen voordat je hiermee van start gaat. Van te voren alles ordenen en overzicht creëren kan je een hoop werk schelen, zelfs als je hulp hebt ingeschakeld om te verhuizen of de woning te ontruimen. Daarnaast geeft het hebben van overzicht vaak een positief gevoel. In dit artikel vind je handige tips om je spullen te ordenen.

Verhuisdozen kopen

Ruim van tevoren je huis (globaal) op, zodat je weet waar alles staat. Vervolgens is het van belang om genoeg dozen te kopen. Je kunt beter iets te veel dozen hebben dan te weinig. Wellicht hebben vrienden of familie nog dozen over, zodat je niet speciaal naar de winkel hoeft. Je zou zelfs op een kijkje kunnen nemen op Marktplaats. Dozen kunnen uiteraard ook hergebruikt worden! Nadat je klaar bent met verhuizen, zou je ze eventueel weer door kunnen geven aan iemand anders.

Sorteren

Afhankelijk van de vraag of je zelf alles gaat tillen of dat je een woning ontruimingservice of verhuisservice hebt ingeschakeld, kun je er het best voor zorgen dat de dozen niet propvol zitten (met zware dingen), zodat je ze snel kunt tillen en vervoeren. Dit kan een hoop tijd schelen. Verder is het handig om de dozen een label te geven. Zet de dozen met keukenspullen bijvoorbeeld bij elkaar en geef deze zowel een label met “keuken” erop als een label met de naam van de specifieke items in de doos. Hierdoor kun je de spullen direct op de juiste plek of in de juiste ruimte zetten bij het uitladen. Je zou de dozen ook kunnen voorzien van verschillende kleurtjes, zodat je weet welke dozen bij elkaar (of bij welke ruimte) horen.

Deel dit bericht op Social MediaTweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Reageer op deze blog