To-do list voor als je gaat verhuizen

Ga je verhuizen? Dan is dit vaak een spannende tijd. Je moet al je spullen verzamelen, opruimen en verhuizen naar je nieuwe plekje. bovendien moet je niks vergeten. Om te voorkomen dat er iets fout gaat kan het slim zijn om een lijstje te maken. Daarop kun je alles schrijven wat je nodig hebt en wat ingepakt moet worden. Als dit gelukt is kun je het doorstrepen.

Verschillende benodigdheden

Als je gaat verhuizen is het belangrijk dat alles goed verloopt. Het kan daarom slim zijn om een schrift aan te schaffen waar je lijstjes in kunt maken. Dit kunnen benodigdheden lijsten zijn, maar ook lijstjes wat er mee moet. Om te kunnen verhuizen heb je ook een aantal dingen nodig. Zo kan duct tape, touw en niet te vergeten verhuisdozen erg handig zijn. Het kan handig zijn om ook hier alvast een lijstje van te maken.

Wanneer je van plan bent om een bouwmarkt te bezoeken om deze spullen te halen kun je gemakkelijk je lijstje afwerken. Zo weet je ook zeker dat je niks vergeet of mist. Het zou natuurlijk super zonde zijn als je net een paar verhuisdozen mist omdat je niet had opgeschreven hoeveel je er nodig had.

Verdeel je huis in delen

Een hele grote to-do list maken is vaak niet handig. Het kan slim zijn om dit onder te verdelen in kleinere lijstjes. Je verdeelt je huis dan in verschillende categorie├źn. Onder keuken horen alle keukengereedschap zoals borden, bekers, eventuele keukengerei, pannen, handdoeken en theedoeken die je in de keuken gebruikt en schoonmaakspullen. 

Als je alles wil uitpakken kun je dus gemakkelijk overzien wat waar in zit en wat waar hoort. Zo hoef je niet twintig keer met dezelfde doos te slepen in de hoop dat die nu wel in de juiste kamer staat.

Voorkom dat je allemaal losse to-do listen maakt

Zoals ik eerder zei kan het slim zijn om een schrift te kopen voor je to-do lists. Het is namelijk niet handig om allemaal losse papiertjes te hebben. Vooral niet als je aan het verhuizen bent. De kans dat iets kwijtraakt tijdens een verhuizing is groot. Regel dus dat je alle lijstjes bij elkaar houdt. Zo kun je makkelijk controleren of je alles hebt en kun je lijstjes met elkaar vergelijken.

Heb je bijvoorbeeld bij twee delen van je huis wc-reiniger opgeschreven, dan is het handig om dat bij een van de twee weg te halen. Zo voorkom je dat je straks twijfelt of je het wel mee hebt.

Deel dit bericht op Social MediaTweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Reageer op deze blog