Waarom adverteren in Google werkt voor jouw bedrijf

Wil je graag als bedrijf groeien maar ben je nog een beetje huiverig om hiervoor te investeren? Dat is te begrijpen en daar valt ook wat over te zeggen. Wanneer je nog niet heel veel omzet draait wil je natuurlijk je kosten zo laag mogelijk houden. Toch helpt het jouw bedrijf vooruit om te investeren in Google ads en daar zijn een aantal goede redenen voor.

Google ads is heel snel in te zetten

Wanneer je een campagne in Google ads op gaat starten is deze direct zichtbaar tussen de zoekresultaten. Wanneer je als doelstelling hebt om op korte termijn je doelgroep te benaderen en hen te confronteren met jouw product of dienst dan is het investeren in Google ads daar een hele geschikte manier van adverteren voor.

Gemakkelijk zoekwoorden koppelen aan je campagne

Wanneer je een advertentie in Google wilt plaatsen kun je heel gemakkelijk adverteren op de zoekwoorden waar je graag op gevonden wilt worden. Je kan ook adverteren op zoekwoorden op basis van een zoekwoordenonderzoek. Na zo’n onderzoek weet je op welke zoekwoorden veel gezocht wordt door jouw doelgroep en kun je daar op inspelen met een advertentie.

Je kunt gericht adverteren op je doelgroep

Je kan je advertenties laten zien aan wie en wanneer je wilt. Wanneer jij denkt je doelgroep in de avond het makkelijkst te bereiken dan kun je daar je advertenties op aanpassen. Op dezelfde manier kun je je advertenties aanpassen op locatie of gedrag. Met Google ads kun je dus precies de mensen benaderen die je wilt benaderen en dat vergroot de kans op het bereiken van je uiteindelijke doel. Dat doel hangt natuurlijk van het bedrijf zelf af. Dat kan een conversie zijn maar ook het inschrijven voor de nieuwsbrief die op de website te vinden is.

Deel dit bericht op Social MediaTweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Reageer op deze blog