Wat helpt tegen darmklachten

De darmen en de maag zijn belangrijke organen voor het functioneren van het lichaam. Zo zijn deze onder andere nodig voor het opnemen van alles wat je consumeert. Daarnaast moeten deze organen deze voedingsstoffen verteren. Als je problemen in dit gebied wilt voorkomen kun je het beste een gezonde levensstijl aannemen. Dit houdt in dat je bewust naar het toilet gaat, dat je gezond en gevarieerd eet, dat je voldoende lichaamsbeweging krijgt en dat je op je gewicht let. Voldoe je aan deze dingen, dan zal de kans kleiner worden op problemen in het maagdarmstelsel.

Wat zijn darmklachten en maagklachten?

Het is in principe een naam die gekoppeld is aan verschillende (tientallen) aandoeningen die zich voordoen in de maag en in de darmen. Voorkomende symptomen kunnen onder andere misselijkheid, buikpijn, kramp, overgeven, verstopping of diarree zijn.

Problemen in dit gebied kan de functionaliteit in het dagelijks leven belemmeren, wat uiteraard erg vervelend is. De oorzaak van deze klachten kan erg variëren. Zo kun je last hebben van stress, maar ook iets verkeerds gegeten hebben. Andere veel voorkomende factoren zijn voedselallergie, aandoeningen in organen in de buikholte zoals de dunne of dikke darm en spanningen.

Neem het serieus

Welk van de bovenstaande oorzaken zorgt voor de problemen, maakt in principe niet uit, ze moeten ieder zeer serieus genomen worden. Fijn genoeg zijn er tegenwoordig diverse hulpmiddelen voor deze vorm van klachten.

Wat helpt tegen maag- en darmklachten?

Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om darm- en maagklachten te verhelpen of de kans hierop te verminderen. Eén hiervan is je leefstijl aanpassen. Hierbij kun je denken aan voldoende ontspannen, goed kauwen op je eten, rook niet, eet minder tussen maaltijden door en/of eet minder gekruid voedsel. Een tweede hulpmiddel zijn maagzuurremmers. Een ander ding wat je kunt proberen zijn natuurlijke middelen. Hierbij kun je denken aan aloë vera consumeren, soda, banaan, appelazijn en honing (met kaneel).

Deel dit bericht op Social MediaTweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Reageer op deze blog